Det var hela kalaset...

Jag lyckades, jag har hittat min grej. Min grej som alla tanter har, min grej som alla barnen kommer önska när vi har kalas! Jag har fixat den godaste tårtan i världen! Hihi....man vill ju inte skryta men när mamma säger att det är den godaste tårta hon ätit så blir man lite kaxig.


Anders var i alla fall nöjd med sin födelsedag och det var skönt då man fixat sedan 5 tiden på morgonen. Det är banne mig ingen lätt match att servera frukost på sängen till en karl som åker hemifrån kl. 6 på morgonen. Jag var nästan rädd att jag skulle förgifta honom med frukosten jag fixade då jag inte vet om jag var vaken eller sov. På något sätt fixade jag allt i alla fall och det blev en mysig morgon med pussar, levande ljus och paket. Köpte hand favoritkolor och en silverlänk till halsen, det är nåt speciellt när en karl har halsband (speciellt om han är nyrakad och luktar gott med ;)). Han kom hem vid 4 tiden på eftermiddagen och skrämde livet ur mig genom att smyga på mig i badrummet, trodde jag skulle avlida, shit! Jag förlät han för att det var hans dag annars hade jag ryckt bort duschslangen och jagat han runt hela huset. På kvällen kom sen både vänner och familj och vi åt tårta (ja, den bästa!) och hade det trevligt, till och med Anders bror kom ifrån Jönköping och det var nog en höjdare för min älskade man.


Nu är jag dock efter gårdagen helt slut och att ha en fullkomligt galen unge hela morgonen har inte gjort det bättre, hon håller på att få tänder och den andra har ploppat ut idag och hon har jätteont. Hon fick lite Alvedon för en stund sedan och sen gick jag och lade henne i sängen, hon var helt slut! Hoppas jag har en lite mer harmonisk flicka när hon vaknar upp om en timme eller 2.




Min älskade man!



och vår älskade dotter som var lite gladare igår än idag ;) Förresten, Grattis på namnsdagen Alva!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0