Thaimat och smutsvatten på golvet!

Ännu en dag som passerat förbi och dagarna blir bara jobbigare och jobbigare. Jag har inte sovit mer än 3 timmar i sträck sedan i Söndags och jag börjar känna mig helt förstörd, jag är blek som ett spöke och kina ögon har tappat all energi. Nu har lyckligtvis Alvas feber börjat gå neråt så om jag har tur så får man en hel natt om några dagar och jag kan då säga att det är välbehövt.


Imorse så kom e kille ifrån elaffären för att kolla på våran diskmaskin och det konstaterades att den bara var att bytas ut men det kan dröja några veckor innan de får in en maskin. Givetvis var han där när Alva somnat och hon vaknade när han gick, kände då att jag behöver göra något så jag åkte över till mamma som skickade mig att köpa Thai mat så vi fick lite gött i oss. Allt gick jättebra fram tills jag plockat ihop all mat vid buffén, då kommer en kärringjä*el och knuffar till mig så jag tappar ena lådan över hela golvet! Jag fick smått panik och trött som jag var blev jag ledsen och hamnade i en bubbla av att vara en patetiskt trött småbarnsmamma. Personalen var dock snälla och hjälpte mig fort att fylla på en ny låda och när jag satte mig i bilen var allt bra igen trots att allt kändes rätt så pinsamt.


När jag kom med maten hade mamma matat Alva och även om den avlastningen inte innebar sömn så var det och att få komma ut lite det näst bästa. Jag stannade en liten stund men åkte hem när Alva var trött och tänkte att jag ängtligen skulle få sova, men då ringde elaffären och sa att de hittat en maskin på lagret så upp från sängen innan sömnen infallit för att ta emot elgubben och maskinen. Visst jag é jätteglad att slippa handdiska i flera veckor men det var fel tajming helt enkelt. Han fixade allt men när han körde ut den gamla maskinen hade han glömt att tömma den gamla vattenbehållaren som fullt med smutsigt vatten spred sig över alla golv. Det var inte så inspirerande men det var bara att börja städa och givetvis vaknade Alva precis när jag var klar...


Nu är jag helt jä*vla slut och som ni läst förstår ni att jag har helt enkelt haft en skitdag med små ljusluckor kort sammanfattat...


God natt!



Man kan vara lite glad även om man é en liten sjukling =)


Kommentarer
Postat av: Emma

Skickar min sista energi till dig. Du behöver den mer än mig kramar om. Hoppas det hjälpte lite o att du är lite piggare nu!

2008-09-11 @ 10:44:16
URL: http://pojkarnasmamma.blogg.se/
Postat av: Fru Rödebäck

Det får du verkligen vara, skall försöka starta den imorgon! Du får vara med i mina andra tävlingar sålänge.



Det skall bli sååå kul att åka till Danmark ihop ;)

2008-09-11 @ 20:35:46
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0