Besviken på Ritz!

Det har varit 2 väldigt händelserika dagar som både varit fantastiskt roliga men också gett mig ett enormt behov av vila. Gårdagen började med inskolning på det nya dagiset och jag och Alva var där tillsammans, det var jättemysigt och hon har en jättego handledare som man verkligen känner uppriktigt bryr sig om barnets bästa och det är toppen!


Efter inskolningen åkte vi hem till Erika, Cassandra och Mio och fick mat, det är helt underbart att bli bjuden på mat och det var så roligt att träffas och prata igen. Efter maten åkte vi ner på stan och fikade på Ritz, det var gott men Ritz har garanterat förlorat sin charm genom att ta bort lekhörnan, det var ju därför man valde Ritz, det var bra lekhörna och mycket utrymme och om de inte fixar dit den igen kommer jag sluta gå dit garanterat. Det känns sådär att betala massa extra som man får göra där utan att få något extra för det lixom.


På kvällen så åkte vi till Emma och Johan och fick jättegod mat! Anders och Johan fixade lite i deras källare och jag och Emma hade hederligt underbart tjejsnack, tänk att man aldrig kan få nog av det? Vi pratade mycket om nästa helg, kollade in kläder på nätet och även om tjejfesten såklart! Det ska bli så roligt nästa helg att jag kan knappt vänta!


Idag så började även denna dag med inskolning och efter det så åkte vi till Gittan där vi fick mat (känns som jag åker runt och äter just nu...haha) och hade sådär myspys med massa ungar som var där och det var bara trevligt rakt igenom =) Efter det så åkte vi till läkaren och Alva skrek sig igenom den undersökningen och har under hela eftermiddagen varit allmänt ilsk på sin mor som tog henne dit ;) Sen åkte vi ut till mamma och fikade och pratade för att sedan åka hem och ha gäster som tur nog åkte hem tidigt för annars hade jag inte levt just nu. Jag längtar tills Alva är färdiginskolad för jag känner att fogarna tar så enormt mycket stryk av all denna aktivitet och så länge jag har henne själv så gör man ju allt för att ha henne aktiverad om än med kryckan som en trogen kompanjon. Jag är lycklig att mamma ska ta henne imorgon så jag får sova lite och gå själv till MVC. Det låter kanske hemskt men jag mår bäst om jag é hemma och får sova riktigt, önskar inget hellre än att kunna jobba och få springa runt med Alva, lyfta henne och leka med henne men man får genomlida även detta kapitel i livet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0