Busig bebis och kalas!

Det har varit en jättemysig helg =) I fredags kom Emma med familj hit och vi åt god mat (med bland annat den nya bearnaisesåsen ifrån kryddpartyt ), godis i mängder och dessutom sov de över så när barnen lagt sig hade vi massor av välbehövlig vuxentid. Vi pratar verkligen om allt mellan himmel och jord, diskussioner som ibland är så löjliga att man undrar varför man pratar om det till de mest allvarliga och livsbejakande diskussionerna. Vi gick och lade oss allt för sent egentligen och på morgonen var det fullt ös när alla hade vaknat, stackars Emma fick vakna väldigt tidigt med sina små busar medan vi tog oss en lite längre stund, sedan åt vi frukost och när barnen lekt av sig åkte Emma iväg till Hstd, alltid lika sorgligt att skiljas åt även om vi ses på torsdag igen.


Efter de hade åkt så busade bebis lite väl med mig och jag mådde inte så hyggligt och vi fick ställa in en kräftskiva vi skulle på, men vi hade en väldigt mysig kväll jag och Anders och det är ju alltid trevligt ;)


Idag så har vi varit hos min farmor som fyllde år, så  häftigt när man har 40 gäster trots att man inte fyller jämnt, men så är det väl med 18 syskon (tyvärr en del avlidna) i bagaget. Hon bjöd på ett typiskt svenskt smörgåsbord med tårta och kaffe därtill, det var fantastiskt gott men jag hade fått höra att det skulle bli smörgåstårta så den gravida kvinnans besvikelse som nästan blev till tårar var stor. Tur att man kommer till sina sinnens fulla bruk oftast innan hormonerna hinner bryta ut totalt Sen åkte vi hem och hade en härlig eftermiddag med lillan i fokus, hon trivdes som fisken i vattnet med både mamma och pappa hemma =) Efter Alva lagt sig skulle vi äta kräftor men de var alldeles fulla med mask!?!?!?!  Det var väldigt äckligt och jag kommer hädanefter enbart äta havskräftor, för även om insjökräftorna kommer i gratis form kommer jag bara tänka maskar när jag ser dem. Vi slängde allt och åkte till torggrillen som räddade oss denna kväll, nu blir det bara mys med citronglass och en film.

Här kommer lite bilder ifrån helgen...


Oliver visar glatt vad han fått av mor sin =)


Johan glad att han får dricka öl!


Snyggingen Emma


Min älskade make med humöret på topp!


Alva, Hugo och oliver myser i soffan efter frukost


Mitt och makens lördagsmys *mums*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0