Min tuffa lilla brud =)

Idag slutade Alva på Mölle dagis och det kändes så konstigt, man har lärt känna personalen så väl och man har börjat trivas riktigt bra med att lämna och hämta henne där. Alva har hittat kompisar och har glatt pekat på vilka hon leker med. Men vad ska man göra? Mölle dagis kan stänga ner när som helst och rivningen av lokalerna börjar vid nyår. Vi skall nog bara vara oerhört tacksamma för att vi fått plats på det dagis som ligger närmast och jag tror man vänjer sig alltmedan tiden går. Inskolningen börjar imorgon redan och jag har precis packat ihop allt som ska med, tror det går ganska fort då Alva lätt blir irriterad då jag hänger över henne. Hon är en tuff brud som gärna vill vara ifred och bestämma själv hur allt ska vara.


Var även hos psykologen på MVC idag, det är fantastiskt hur klok en psykolog är, de vet precis vad som ska sägas i alla tillfällen och jag mådde så otroligt bra när jag gick därifrån. Det är fantastiskt att ha sådan hjälp redan från början och jag känner mig säker på att det denna gången kommer gå mycket bättre då man blir bättre bemött med sin oro och sina tankar som omföderska.


Nej, nu ska jag gå och värma rumpan mot kaminen, den är tänd för att torka luften lite och det är sjukt gott för höften, får hoppas bara jag inte står för länge så det blir stekt fläsk ;)


Alva i full fart med att äta "avslutningsglassen" på dagis =)



Kommentarer
Postat av: Victoria

2009-08-17 @ 20:06:19
URL: http://ohvicky.blogg.se/
Postat av: Jennyh ♡ flyttar till Malta!

Hoppas du har en trevlig kväll :)



Har min allra första frågestund nu

fråga gärna nåt du med :) kram

2009-08-17 @ 20:34:18
URL: http://jennyh.se
Postat av: Erika

tuff brud du har :)

har du karin som psykolog på mvc?

hoppas att det går bra imorgon. men det tror jag säkert.

längtar tills vi träffas imorgon. kram

2009-08-17 @ 21:21:13
URL: http://zetikas.blogspot.com
Postat av: Emma

Tycker absolut du ska läsa denna blogg: www.gmlt.se

2009-08-19 @ 13:53:28
URL: http://pojkarnasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0