Händelserika dagar!

Haft väldigt mysiga dagar =)

Igår bar det av till Baby&Barn mässan i Göteborg och det var väldigt roligt för både mig, Emma och barnen. Det fanns massor av aktiviteter för barnen och massor med möjligheter att försvinna på och Alva tog täten genom att försvinna innan 10 minuter hade gått. Jag tackar gud för de små banden som de hade runt handlederna med telefonnummer, det gjorde att man kunde andas en aning i letandet. Min dotter bryr sig inte för 5 öre om vart jag är, hon springer helt orädd hejvilt, man kunde nästan önska att man var som ett barn ibland, orädd med små bekymmer. Det var både Bamsegympa, barnparkering (hos Svensk-Engelska förskolan som Alva älskade och även jag och Emma som fick en stund för oss själva ;), barnteater och bilbana bland mycket annat. Alla ungarna var helt slut när vi avslutade med McDonalds i Kållered där Oliver passade på att försvinna och återigen fick vi andan i halsen men slutet gott allting gott och vi fick alla ungarna med oss hem till Emma där det busades rejält ute i den härliga solen. Senare på kvällen kom Johan och Anders och vi hade en mysig kväll med grillpremiär och trötta tysta barn…hihi

 

Idag har vi varit på massa ståhej. Dagen började med en tur till teatern för möte med Ronja Rövardotter gänget inför sommaren, sen hämtade Anders mig vid 11 och vi åkte vidare mot Getinge för att ta en titt på Emma och Johans nya hus och det kommer verkligen bli jättefint, ett fantastiskt hus med mycket potential och härliga ytor. Ett sånt hus vill jag ha! ;) Efter den titten så åkte vi till Gällared för att vara med när lilla Edith döptes och det var ett intimt och väldigt mysigt dop. Mycket god fika bjöds det på och Alva tyckte chokladbollarna var dagens höjdpunkt! Efter dopet åkte vi till Gekås för att handla skor till Alva, passa på att ta med henne när Anders är med för när man ska prova skor behöver man vara 2 ;) Vi fick tag på et par snygg skor, ett par toppenbra gympadojor och ett par regnstövlar. Det var verkligen toppen! Sen tog vi en snabbis in på Gekås och köpte ett regnställ till henne, så nu é hon rustad för en bra tid framöver! Givetvis blev det lite annat med, men säg någon gång man åker ifrån Ullared utan att ha med sig mer än man hade tänkt sig?

 

Nu sitter jag i soffan, mätt efter en härlig taco måltid och några After-eight och med trötta ögon så nu säger jag god natt!


Min man köpte vackra rosor till mig på vår bröllopsdag i tisdags som jag hade glömt (!)


En glad skit hemma hos blivande gudmor och gudfar =)


Bus ute i det fina vädret!


Anton och Pappa myser ute =)


Alva nya supertuffa skor!


Kommentarer
Postat av: Jenny Sandgren

Det är nog första gången jag hör att det är tjejen som glömmer bort en dag:) Vilken skit söt jacka Anton har. hoppas allt är bra med er o att vi ses snart. kram

2010-04-11 @ 08:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0