Bilder ifrån helgen =)

Jag förstår inte vad all snö kommer ifrån?

Alva var lite dålig i lördags, men det var nog bara mormors övergödning under veckan ;) För hon var pigg hela kvällen sen kan jag lova, och hon ställde till med massa rackartyg i vanlig ordning :/ Anders skulle ju som sagt inte jobba i helgen, men var iväg hela lördagen och nästan hela söndagen. När han inte var iväg igår så var vi hos mor och far och åt smörgåstårta. Min bror har förlovat sig med sin Blazena och det var lite förlovningsfika, det är en väldigt trevlig familj Blazena har och Blazenas brors flickvän verkade klicka riktigt med Alva. Alva tog tillfället i akt och lurade till sig massor med kakor och fick en kumpan i buseriet utan att kumpanen visste om det ;) Anton sov mest hela tiden, han blev väl så omtumlad av att vara utanför huset som vi inte varit på hela veckan …inte lätt att vara liten…

Idag har Alva varit på dagis och ligger just nu och sover, Anton klagar inte alltför högt om jag konstant gungar honom och jag får lite välbehövlig datortid. Var inne i stan innan jag skulle hämta Alva då jag skulle in till apoteket, ställde mig i parkeringshuset ovanför kronanhuset då gallerian kändes lite skrämmande med sin branta backe idag. Jag trallade ner och tittade in på Kappahl för att leta efter ett magband som mamma hade köpt som jag också ville ha men hittade inget. Gick sen till apoteket och de hade inte Antons näsdroppar som han ska ha, jobbigt med olika företag som har olika apotek, man vet ju aldrig vad som finns var när man behöver det *suck*. Tröstade mig med en sväng in på Lindex och där hittade jag magbälten och ett par härliga snickarbyxor till lillkillen. Sen ringde mamma och då sa hon att hon visst hade köpt bältet på Lindex så det var inte konstigt att jag inte hittade det på Kappahl.

Rensade bland massa kläder igår, alltid härligt nostalgiskt med kläderna Alva hade på sig när hon var liten. Fick ett hormonutbrott när jag tittade på Antons undanlagda kläder och kom fram till att han aldrig blir så liten igen, vad livet é hårt ibland. Får nog försöka prata med mannen om att ställa in oss på en 3:a, vill ju uppleva detta underbara igen! Men med ett större mellanrum i år…kan tilläggas ;)

Lite härliga bilder ifrån helgen och en underbar bild på Anton när vi skrattade i soffan imorse =)

 
Anton skrattar loss =)

 
Alva leker med sina dockor


Syster och bror myser i systerns säng


Stolt storasyster!


De få stunder pappa é hemma vill alla vara med!

Alva hjälper mamma och baka


Kommentarer
Postat av: Emma

Helt underbara bilder på fantastiska vänner =)

2010-02-23 @ 13:50:39
URL: http://pojkarnasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0