En kaotisk dag...

Herregud vilken dag! Den började med att jag lämnade dottern på dagis efter en skakig biltur som bestod av konstant rattande för att hålla mig på vägen och sedan åkte jag till Pia och vi hade en otroligt mysig förmiddag där vi satt och bara snackade lite skit och mös, det var skönt med en paus. Efter lugnet så hämtade jag den lilla stormen Alva på dagis och vi åkte hem för att få i henne lite mat och precis då kom elektrikern som skulle laga vår häll. Allting hände överallt kändes det som och jag vet knappt hur jag fick henne i säng. När hon väl lagt sig och elektrikern åkt tänkte jag andas ut, men då körde lilleman igång så det var full fart igen. Efter Alva vaknat kom Carro och lämnade hennes vagn som jag ska få låna under morgondagen då vi ska på bröllop och bara ha med oss lilleman. Ebba och Alva fick leka och de är så roliga. Ena stunden älskar de varandra och andra stunden tvärtom, men i det stora hela så tror jag de tycker det är kul å träffas. Jag å Carro tycker i alla fall det ;) När de åkt så gjorde vi oss i ordning för lite godis shopping på fynda och där bröt helvetet lös ordentligt. Alva skrek, protesterade och skrek ännu mer. Alla vände sig om och trodde väl att jag misshandlade henne och jag kan väl förstå dem för när de oktaverna kommer ur hennes mun hade jag också vänt mig om. Det hela slutade med att jag med en unge i var arm stegade ut ur fynda med varken godis eller något annat och Alvas krokodiltårar bara rann och rann.

Efter denna upplevelse behövde jag en paus så vi åkte hem till mamma och fick lite fika, ungen var betydligt gladare och på hemvägen stannade vi på Coop för att köpa smör och det blev dyrt smör då massa annat slank ner också ;) Men Alva och Anton var fromma som lamm och jag njöt faktiskt lite av att handla med dem, tro det eller ej ;) Sen åkte vi hem, sjönk ner i soffan och somnade alla 3, så nu har vi vaknat, ätit lite och fått barnen i säng, maken har kommit hem så man får väl hålla lite fredag med honom nu innan man återigen däckar…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0