Påminnelser, jämförelser, hjärtan, hörsel och semlor!

Satte ihop 2 bilder på Alva och Anton när de var ungefär lika i ålder. Jag tycker inte det finns så mycket likheter mer än en lätt syskonlikhet, men det kanske är för att man é så nära dem att man ser varenda liten olikhet bättre, jag vet inte?




Min röst är fortfarande ute på vift, jag försökte leta efter den i en semla. Det låter väl inte som en alltför lam ursäkt att få trycka i sig en semla? Är ganska trött på att vara sjuk, jag vill träffa mina älskade vänner, känner mig så inlåst. Jag längtar sjukt (haha?)  mycket efter en lång härlig promenad med Pia, hoppas att snön håller sig i schack så man kan komma ut när möjligheten finns. Jag hoppas min hand repar sig bättre med för det är jus vårt att puscha en stor tvillingvagn med bara en hand, det är inte så farligt som det låter iofs. med handen men ont som sjutton gör det i alla fall. Jag träffade knogen nedanför pekfingret på vänster hand och har nedsatt rörelseförmåga i pekfinger, långfinger och nedsatt styrka i hela handen. Man kan tydligen träffa en sena eller led när man hugger sig oavsett hur litet det är så det är väl säkert det jag lyckats med.

BVC ringde idag, dom är verkligen de bästa som finns =) Anna som hon heter bara sa direkt när jag svarade med en viskning att jag skulle vara tyst, hon skulle bara framföra ett meddelande. Hon berättade då att de har skickat en remiss till Öron/Näsa/Hals på Halmstad Sjukhus för Anton, han har ju haft så mycket problem med näsblod att de nu tyckte det var dags att de skickade vidare oss för att se om det fanns några möjligheter att åtgärda problemet på något sätt. Det är skönt, känns inte särskilt naturligt med blod på ett spädbarn så det vore skönt att slippa om det går. Fick också en påminnelse om att vi har 2 månaderskontroll på onsdag och det var tur, för det hade jag redan glömt ;)

 

Dom ringde från hörselskadades riksförbund igår kväll och pratade med Anders, han bestämde sig för att stödja dem och jag blev allt lite stolt. Hörselskadades Riksförbund (HRF) arbetar för att ge hörselskadade barn och vuxna bättre möjligheter. De påverkar politiker och andra beslutsfattare, stödjer forskning och ger hörselskadade råd och stöd via Hörsellinjen. Under 2010-2011 satsar de särskilt på att väcka opinion för bättre ljudmiljö och ett samtalsvänligare Sverige. Detta fick mig att vilja bidra till något också och valet var ganska lätt. Jag läser nämligen min vän Pias blogg och ett speciellt inlägg (http://tjoddasmamma.blogg.se/2010/february/alla-barnhjartans-manad.html) beskriver hon om ”Alla barnhjärtans månad” och om att de just nu samlar in pengar till ett videonätverk kallat ”Gertrud” som ska knyta samman barnhjärtmottagningar över hela landet och göra barnhjärtvården mer tillgänglig och jämlik för alla barn. De kommer också använda pengarna till minst 3 stycken barnkardiologer. Så jag bestämde mig för att skänka pengar dit och nu mår jag toppenbra, jag må inte vara så rik och kunna skänka så mycket men man måste tänka att varje liten del räknas och som de säger ”många bäckar små, kan bli en hel å”.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0